کد خبر: 10578
تاریخ انتشار: 8 مهر 1398 - 18:30
یک توافقنامه بازرگانی رسمی، بین هیئت اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و اتاق بازرگانی اقلیم فلاندر در بلژیک به امضای دو طرف رسید.

فراتاب - گروه بین الملل: یک توافقنامه بازرگانی رسمی، بین هیئت اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و اتاق بازرگانی اقلیم فلاندر در بلژیک به امضای دو طرف رسید.

دلاور آژگیی نماینده اقلیم‌کردستان در اتحادیه اروپا، ضمن مهم خواندن این توافق به این مساله اشاره کرد‌که از آنجا که این یک‌توافق رسمی بین دو‌طرف ایت، امضای آن یک‌ دستاورد مهم و قابل توجه برای اقلیم کردستان‌به شمار می‌آید.

به گفته نماینده اقلیم کردستان در اتحادیه اروپا، این توافقنامه تسهیلات قابل توجهی را به بازرگانان و صاحبان مشاغلی ارائه میدهد که خواهان برقراری ارتباط بازرگانی با بلژیک هستند. این در حالی ست که ۸۰٪ صادرات بلژیک از طریق اقلیم فلاندر صورت می گیرد و به عبارتی این اقلیم قلب اقتصاد بلژیک به حساب می آید.

دلاور آژگیی در میانه سخنان خود به این مساله اشاره کرد که هدف آنها بیشتر جذب بلژیکی ها جهت سرمایه گزاری در اقلیم کردستان است و در صدد هستند که ساخت کارگاه ها و مراکز تولیدی توسط آنها را جایگزین صادرات به اقلیم کردستان کنند.

نماینده اقلیم کردستان در اتحادیه اروپا بر این مساله تاکید کرد که ساخت کارگاه های تولیدی توسط بلژیک در اقلیم کردستان علاوه بر بوجود آوردن فرصت های شغلی‌ جدید، از خارج شدن ارز اقلیم هم خواهد کاست که این دو مساله کمک شایانی به اقتصاد اقلیم کردستان خواهد بود. 

خبرنگار فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازنشر مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار