کد خبر: 10566
تاریخ انتشار: 7 مهر 1398 - 12:40
استرلینگ که خودش گام‌های مثبتی در راه مبارزه با نژادپرستی برداشته است، باور دارد که هافبک تیم ملی پرتغال سو نیتی در مورد هم تیمی خود نداشته است.

فراتاب - گروه ورزش: رحیم استرلینگ با دفاع از برناردو سیلوا در برابر اتهامات مرتبط با نژادپرستی، مورد میان او و بنجامین مندی را یک شوخی دوستانه توصیف کرد.

برناردو سیلوا به خاطر مقایسه هم تیمی‌ خود با یک شخصیت کارتونی اسپانیایی با حواشی زیادی رو به رو شده است. این جریانات با یافتن ویدیویی اینستاگرامی از سال ۲۰۱۸ که در آن سیلوا به مندی می‌گوید: «چرا لخت هستی؟» آن هم در حالی که این بازیکن لباس یکدست مشکی به تن دارد، وارد فاز جدیدی شد. پس از برد ۳-۱ منچسترسیتی مقابل اورتون، استرلینگ درباره این اتفاقات توضیح داد:

 این ماجرایی است که در این برهه کسی نیازی به آن ندارد. این ماجرایی بین برناردو و مندی، یعنی دو دوست است. می‌توانم دقیقا درک کنم چه چیزی باعث تحریک مردم شده است ولی آن فقط شوخی برناردو با دوستش بود. اشاره او به رنگ پوستش یا لب‌هایش نیست؛ هر دوی آن‌ها سر کوچکی دارند و به نظرم مهم‌ترین نکته اینجاست که او اشاره‌ای به رنگش نداشت. همه ما می‌دانیم، خود بنجامین هم می‌داند و می‌توانید ببینید که او سیاهپوست است. ما هم باید به سیاهپوست بودن‌مان افتخار کنیم. اگر کسی در تصویری به رنگ پوست من اشاره کند، ناراحت خواهم شد؛ ما می‌دانیم پوست‌مان به چه رنگی است. اما او اشاره‌ای به رنگ پوستش نداشت. واقعا ناراحت کننده است که کسی مثل برناردو را کل هفته به خاطر این موضوع ناراحت ببینی چون او چنین آدمی نیست. 

وی افزود: 

 آن‌ها دو دوست خوب هستند. دیدن این شرایط ناراحت کننده است. می‌توانم منشأ انتقادات را ببینم ولی فکر نمی‌کنم قصدی برای نژادپرست بودن در کار بود. این را به خاطر این که هم تیمی‌هایم هستند نمی‌گویم، بلکه دید من به این ماجرا همین است. برناردو به شدت متأسف است. از دید من کار اشتباهی انجام نداده است ولی می‌توانم درک کنم چرا مردم چنین برداشتی داشته‌اند و ما باید در شبکه‌های اجتماعی هوشمندانه‌تر عمل کنیم. در این عصر، هر چیزی که بگویید می‌تواند مورد قضاوت قرار بگیرد و این واقعا شرایط ناراحت کننده‌ای است. روزنامه‌ها را مطالعه نکرده‌ام ولی همان طور که همیشه اعتقاد داشته‌ام، باور دارم باشگاه اوضاع را رو به راه خواهد کرد. فکر می‌کنم هر چه این اتفاق زودتر صورت بگیرد، اتحادیه فوتبال بهتر می‌تواند درک کند که نگاهی مغرضانه در کار نبود و برناردو حتی یک لحظه هم از اصطلاحی منفی برای اشاره به رنگ پوستش استفاده نمی‌کند. تلاش کرد شوخی کند؛ بهترین شوخی ممکن نبود ولی باید درک کنیم که قصد بدی نداشت و از این مسئله عبور کنیم. 
نظرات
آخرین اخبار