کد خبر: 10554
تاریخ انتشار: 8 مهر 1398 - 12:50
رییس ستاد انتخابات کشور خطاب به فرمانداران و بخشداران:

فراتاب - گروه سیاسی: جمال عرف در جلسه ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار کرد: طبعاً در برگزاری انتخابات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم اما به فرموده رهبری باید در مواجهه با چالش‌ها ابتکار عمل داشته باشیم، مایوس نشویم و جسورانه عمل کرده و در عین حال اسیر احساسات نگردیم. در شرایط فعلی با یک پروژه سنگین سیاست داخلی مواجه هستیم و یک پروژه سنگین سیاست خارجی. در این شرایط، قطعاً سیاست داخلی مقتدرانه، زمینه‌ تحقق سیاست خارجی موفق را فراهم می‌کند. 
رییس ستاد انتخابات کشور، در ادامه افزود: اقدامات ظالمانه و خروج غیرقانونی رییس جمهور آمریکا از برجام شرایط خاصی را پدید آورده و اروپایی‌ها نیز در عمل نشان دادند که ظرفیت مستقل عمل کردن از آمریکا را ندارند، بنابراین باید شرایط کنونی را مدیریت کنیم و در عین حال با پروژه منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنیم. باید مناسبات و ارتباطات تنگاتنگی با کشورهای همسایه داشته باشیم که بخشی از این ارتباط بر عهده استانداران استان‌های مرزی است.
 وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این ۱۸ ماده که در قالب سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، به عنوان سند بالادستی و ملاک عمل همه ما در انتخابات پیش رو خواهد بود. مطابق این سند، منابع مالی نامزدها باید شفاف باشد و پول‌های مشکوک با منابع مجهول، جزء خطوط قرمزی است که باید با شورای نگهبان برای مقابله با آن راهکاری را مشخص کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به فرمانداران و بخشداران حاضر در جلسه گفت: به عنوان مجری انتخابات نباید اقدامات شائبه برانگیز انجام دهیم. فرمانداران و بخشداران تحت هیچ شرایطی نباید به نفع یا ضرر کسی سخن گفته یا اقدامی انجام دهند و لازم است از حضور در محافل مختلف با شبهه انتخاباتی خودداری کنند، چرا که بخشی از پرونده هایی که علیه نمایندگان دولت در شهرستان تشکیل می‌شود، مربوط به همین رفتارهای غیرحرفه‌ای است بنابراین اگر موازین قانونی و اصل بیطرفی را رعایت کنید، هیچ مشکلی بروز نخواهد کرد. صندوق‌ رای، حق الناس است و باید با رعایت بی طرفی و قانونمداری، انتخاباتی سالم و امن را برگزار کنیم.

نظرات
آخرین اخبار