فاطمه معتمدآریا با «در سکوت» به سینما بازمی‌ گردد! | فراتاب
کد خبر: 1053
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 12:05
فاطمه معتمدآریا با «در سکوت» به کارگردانی ژرژ هاشم زاده و تهیه‌کنندگی سعید ملکان به سینما می‌آید.

به گزارش فراتاب به نقل از روزنامه صبا، «در سکوت» عنوان اولین فیلم بلند ژرژ‌ هاشم‌ زاده به حساب می‌آید که تهیه‌کنندگی آن را سعید ملکان بر عهده دارد. فیلمی که از حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بازماند و حالا چشم به اکران عمومی دوخته است. 

ژرژ‌ هاشم‌زاده کارگردان این فیلم گفت: پیش از این قرار بود تا قبل از ایام نوروز 95 مراحل فنی فیلم سینمایی "در سکوت" به پایان برسد که به علت تعطیلات نوروز مراحل فنی فیلم به طول انجامید.

وی افزود: در حال حاضر صداگذاری این فیلم سینمایی توسط محمد کشفی در استدیو بهمن آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارند و به طور هم‌زمان جلوه‌های ویژه کامپیوتری فیلم توسط بهنام خاکسار و همچنین ساخت موسیقی نیز توسط علیرضا کهن‌دیری به پایان رسیده است.

ژرژ ‌هاشم‌زاده که پیش از این پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در سینما فعالیت مستمر داشته است، در اولین فیلم خود با عنوان "در سکوت" روایتگر داستان زنی است که بعد از بیست و چند سال به ایران بر می‌گردد و با پدیده‌های جدیدی مواجه می‌شود که هر یک از آن‌ها یادآور می‌شوند چرا مجبور به ترک وطن شده است.

این فیلم کاملاً اجتماعی است و به روابط میان آدم‌ها می‌پردازد و به لحاظ فرم کاملاً شهری است و قصه آن در تهران اتفاق می‌افتد.

ژرژ ‌هاشم‌زاده در اولین تجربه کارگردانی خود از حضور بزرگانی همچون سعید پورصمیمی، احترام السادات برومند و فاطمه معتمد‌آریا بهره می‌برد که در این میان حضور پورصمیمی در این فیلم پس از چهار سال است و آخرین حضور او در سینما به سال 90 و ایفای نقش در فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" برمی‌گردد.

در فیلم سینمایی "در سکوت" علاوه بر پورصمیمی، برومند و معتمدآریا بازیگرانی از جمله علیرضا کمالی، پانته‌آ پناهی‌ها، سوگل خلیق و حمید نیکدل به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم به قلم مشترک ژرژ‌ هاشم‌زاده و مهدی شیرزاد آمده است: "در سکوت" داستان زنی به نام سودابه است که سال‌ها خارج از کشور زندگی کرده و برای راه‌اندازی یک پروژه عظیم به کشور بازمی‌گردد. بازگشت سودابه با زنده شدن خاطرات گذشته‌اش همراه می‌شود. او تصمیم می‌گیرد سراغ دخترش برود که او را موقع رفتن از ایران رها کرده است.

عوامل فیلم سینمایی "در سکوت" عبارت‌اند از نویسندگان: ژرژ ‌هاشم‌زاده، مهدی شیرزاد، کارگردان: ژرژ‌ هاشم‌زاده، مشاور کارگردان: مازیار میری، ‌مدیر فیلمبرداری: همایون پایور، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: مریم هژیروند، صدابردار: امین میرشکاری، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، مدیر تولید: حسین اکبری، منشی صحنه: ندا قائدی، مدیر تدارکات: سجاد رحیمی، تهیه‌کنندگان: سعید ملکان، علی جلیلوند.

منبع: هنرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار