کد خبر: 10512
تاریخ انتشار: 5 مهر 1398 - 14:40
با موافقت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ ایران پس از 100 سال عضو فدراسیون جهانی شد

فراتاب - گروه ورزش:  هاکی روی یخ ایران به عضویت فدراسیون جهانی در آمد.

به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، امروز مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ در کشور ایتالیا برگزار شد و در آن تمامی اعضای حاضر، به عضویت ایران در این فدراسیون ورزشی رای مثبت دادند و کشورمان به صورت رسمی به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ در آمد. فدراسیون جهانی IIHF در سال 1908 تاسیس که بعد از گذشت بیش از 100 سال ایران بعنوان جدیدترین عضو این فدراسیون مهم در بازیهای زمستانی معرفی شد.

با این تفاسیر فدراسیون اسکیت ایران که مسئولیت هاکی روی یخ ایران را بر عهده دارد از امروز و بصورت رسمی به عضویت فدراسیون هاکی روی یخ که یک فدراسیون های المپیکی محسوب می شود در آمد. عضویت در فدراسیون جهانی هاکی روی یخ کاری دشوار و پروسه ای چندین ساله بود. کاوه صدقی رییس انجمن اسکیت هاکی و عضو کمیته ورزش کمیسیون ملی یونسکو و کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک ایران که بعنوان نماینده فدراسیون اسکیت ایران در این مجمع حضور داشت  با " رنر فاسل" رییس سویسی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ دیدار و گفتگویی صمیمی داشت.

فاسل در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق،ایران را یکی از کشورهای مهم آسیا در عرصه ورزش دانست و قول داد در نخستین فرصت ممکن سفری به کشورمان داشته باشد همچنین فاسل عنوان کرد فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به توسعه هر چه بیشتر این ورزش در ایران کمک خواهد کرد.

بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت هم ضمن تبریک به جامعه ورزش ایران گفت:بزودی تیم هاکی روی یخ ایران با پتانسیل خوبی که در این لاین هاکی وجود دارد و همچنین با زیر ساختی خوبی که در ایران مال بوجود آمده است در قسمت آقایان و بانوان هاکی روی یخ مانند این لاین هاکی بر روی سکوهای آسیایی و بین المللی خواهد ایستاد.

 

نظرات
آخرین اخبار