کد خبر: 1050
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 11:04
مینگ نا-ون، بازیگر سریال «ماموران شیلد» از تصمیم هالیوود مبنی بر استفاده از یک بازیگر آمریکایی در بازسازی یک انیمه انتقاد کرده است.

به گزارش فراتاب به نقل از ایندپندنت، نخستین عکس از بازسازی انیمه «شبحی درون پوسته» یا «Ghost in the Shell» با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون منتشر شده و خشم هواداران این انیمه محبوب را در پس داشته که نسبت به انتخاب این بازیگر اعتراض کرده‌اند.
نخستین نگاه به شخصیت این بازیگر آمریکایی باعث به وجود آمدن موج جدیدی از اعتراض‌ها از سوی کسانی شد که سال گذشته هم علیه تصمیم تهیه‌کنندگان فیلم مبنی بر انتخاب این بازیگر مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» برای ایفای نقش اول سرگرد کوساناگی که یک زن پلیس سایبورگ است، کمپینی به راه انداخته بودند.
معترض اول انتخاب جوهانسون مینگ نا-ون، بازیگر آسیایی سریال مارولی «ماموران شیلد» است که در گذشته هم مسئولیت صداپیشگی فیلم «مولان» دیزنی را بر عهده داشته است. او در توییتر خود نوشت: «مشکلی با اسکارت جوهانسون ندارم. در حقیقت، یکی از هواداران پر و پاقرص او هستم. اما با سفیدشویی کردن یک نقش آسیایی خیلی مشکل دارم.»
چهره‌های دیگری هم در این مورد اظهار نظر کردند. جان تسویی در توییتر نوشت: «این نحوه انتخاب بازیگر نه تنها پاک شدن چهره‌های آسیایی، بلکه جدا کردن داستان از مفهوم‌های ریشه‌ای‌اش است.» بعضی از طرفداران فیلم اصلی سال ۱۹۹۵ حتی تا این حد پیش رفتند که از احتمال بایکوت شدن فیلم گفتند. کالین روث نوشت: «خیلی دلم می‌خواهد وانمود کنم که «شبحی در پوسته» ساخته هالیوود کلا وجود ندارد که سفیدشویی یکی از دلایل اصلی آن است.» راب ترِنچ هم نوشت: «اگر مخالف انتخاب اسکارت جوهانسون برای نقش شخصیتی ژاپنی در «شبحی در پوسته» هستید، نقش خود را با ندیدن این فیلم ایفا کنید.»
«شبحی در پوسته» به عنوان یک مجموعه کمیک مانگای خیلی محبوب کار خود را آغاز کرد و نسخه سینمایی آن که توسط مامورو اوشی کارگردانی شد، آشکارا از فیلم‌های تحسین‌شده هالیوودی از جمله «ماتریکس» و «آواتار» الهام گرفته بود. در بازسازی جدید این فیلم، استودیوی انیمیشن پروداکشن آی‌جی به رهبری میتسوهیسا ایشیکاوا بازمی‌گردد تا در ترجمه دنیای علمی‌تخیلی خونینی که در فیلم اصلی به نمایش گذاشته شده بود، کمک کند.
روپرت سندرز، کارگردان فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» در بازسازی لایواکشن این انیمه محبوب روی صندلی کارگردانی می‌نشیند که مراحل فیلمبرداری آن در نیوزیلند آغاز شده است. مایکل پیت و جولیت بینوش از دیگر بازیگران این فیلم هستند که روز سی‌و‌یکم ماه مارس ۲۰۱۷ در بریتانیا اکران می‌شود.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار