کد خبر: 10497
تاریخ انتشار: 4 مهر 1398 - 04:20
در دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان با معاون خزانه داری آمریکا مطرح شد:
دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان با معاون خزانه داری آمریکا در خصوص مقابله با تامین مالی ترور.

فراتاب - گروه بین الملل: روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور استیون فیگن، کنسول آمریکا در اربیل، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان (عراق) با مارشال بیلینگزلی معاون خزانه داری آمریکا در خصوص مقابله با تامین مالی ترور گفتگو کرد. مارشال بیلینگزلی در این نشست به این مساله اشاره کرد که اقلیم کردستان (عراق) رشد چشمگیری داشته و از آمادگی همکاری ایالات متحده با اقلیم کردستان، بویژه در زمینه سازماندهی مجدد و توسعه سیستم بانکی خبر داد.

معاون خزانه داری آمریکا همچنین بر اهمیت تدام همکاری و سازماندهی نیروهای پیشمرگ کردستان عراق، تاکید کرد. از سوی دیگر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، ضمن تاکید بر کارنامه کابینه نهم حکومت اقلیم کردستان بویژه در بخش اقتصادی، به این مساله اشاره کرد که هدف کابینه نهم حکومت اقلیم کردستان این است که اقتصاد اقلیم همه جانبه شده و تنها به یک منبع درآمد متکی نباشد و از حالت اقتصاد تک بعدی خارج شوند. 

مسرور بارزانی در مورد گفتگوهای اربیل -بغداد اشاره کرد که این گفتگوها در چندین سطح مختلف ادامه دارد و امیدوارند که با بغداد به توافقی دست یابند که در آن حقوق قانونی کردها رعایت شود. وی افزود که باید با اقلیم کردستان همچون یک اقلیم فدرال به رسمیت شناخته شده رفتار شود. 

خبرنگار فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازتاب مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است. 

نظرات
آخرین اخبار