دولت در خط مقدم ایستاده و سزاوار توهین نیست | فراتاب
کد خبر: 10495
تاریخ انتشار: 4 مهر 1398 - 10:00
علی ربیعی با اشاره به حاشیه های حضور حسن روحانی در مقر سازمان ملل:

فراتاب – گروه سیاسی: علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دلیل فشار زیاد بر روحانی برای دیدار با ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: ما با دست پر برای امنیت منطقه در سازمان ملل حضور پیدا کرده‌ایم و ملاقات‌های خوبی هم با سران برخی کشورها داشته‌ایم. من معتقدم ترامپ داشت حربه صلح را می‌دزدید.

وی ادامه داد: پیغام و پسغام خیلی زیادی از سوی کشورهای مختلف حتی کشورهای منطقه و آسیا رسیده است که من نمی‌خواهم نام آنها را ببرم ولی ما حاضر نیستیم به خاطر فضای داخلی آمریکا منافع خودمان را هدر دهیم. تا ترامپ در داخل آمریکا بگوید هر چه من گفتم عمل شده است. اگر آنها همین امروز تحریم‌ها را متوقف کنند و به شرایط معاهده بازگردند فرصت برای مذاکره در قالب 1+5 فراهم می‌شود و چیزی غیر از این هم اتفاق نمی‌افتد.

وی درباره حمله به دولت به بهانه حضور در مقر سازمان ملل و مذاکره با کشورهای اروپایی اظهار کرد: دیروز دیدم که آقایی بحث می‌کرد که برجام مرد و از برجام چه می خواهید؟ ما دلمان می‌خواهد حرف های همه شنیده شود ولی آنچه ما دنبال می کنیم برای امروز و آینده ایران است و نمی‌خواهیم افراد غیرمسئول به ما حمله کرده و ما عقب‌نشینی کنیم باید در برابر نسل‌های آینده پاسخگو باشیم. کاری که ما دنبال می کنیم براساس اتفاق نظر داخلی است و اگر آنها به برجام بازگردند ملت ما پیروز شده است و اگر بازنگردند، از قبل تنها تر می شوند. من از همه رسانه‌ها و کسانی که می نویسند و صحبت می کنند می‌خواهم که منصفانه صحبت کرده و به کسانی که در خط مقدم ایستاده‌اند، فشار وارد نکنند.
ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: از نظر دولت بیانیه سه کشور اروپایی در محکوم کردن ایران بخاطر مسائل عربستان و یمن به هیچ وجه قابل قبول نیست. بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای  است که ایجاد شده است. شاید این کشورها تحت فشار امریکا چنین بیانیه‌ای صادر کرده اند اما از طرفی ملاقات هایی با رئیس جمهور داشته اند و بر ادامه برجام تاکید کرده اند که این‌ها نشان می دهد بیانیه آنها تحت تاثیر فشارهای امریکا است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز1+4 مسائل و شروطی که قبلا مطرح کردیم را تکرار خواهیم کرد، ادامه داد: حرف ما این است که تحریم‌ها رفع شده و کشورها به همان شرایط گذشته معاهده و جایی که بودند، بازگردند. در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی بیستر و بن بست شکنی، رئیس‌جمهور پیشنهادی داشته که بست شکنی انجام شود و بتوانیم در دل برجام تغییر کوچکی بدهیم که بن بست شکنی انجام شود، ولی شرط ما این است که کشورهای طرف برجام به جایی که در برجام بودند، بازگردند و تحریم ها برداشته شود.

وی با اشاره به اظهارت ضدایرانی ترامپ گفت: این سخنان کارکرد داخلی در آمریکا دارد. استیضاح ترامپ هم مسائل داخلی آمریکاست. همه می دانند چه کسانی القاعده، داعش و تروریسم را ایجاد کرده اند و همه هم می‌دانند ایران است که با تروریسم و داعش مقابله کرده است. با تروریسم خواندن ایران، من یاد کتاب قلعه حیوانات افتادم و ظاهرا وزارت جنگ و صلح آمریکا دارد جای خود را با هم عوض می کنند. ما خودمان قربانی تروریسم هستیم. ترامپ با دست پس زده و با پا پیش می کشد و بنایی برای حل مسائل ندارد. ما برای ساخت بمب به اجازه هیچ کسی نیازی نداریم و براساس نظریه دینی خود دنبال ساخت بمب نبوده، نیستیم و نخواهیم بود.

 

 

نظرات
آخرین اخبار