فریاد ملی ماه توسط انتشارات کتاب هرمز منتشر می‌شود | فراتاب
کد خبر: 10413
تاریخ انتشار: 1 مهر 1398 - 09:50
تازه‌های کتاب
فریاد ملی ماه که مجموعه‌ای از شعر زنان ایران است به کوشش خانم نرگس دوست توسط انتشارات کتاب هرمز منتشر می‌شود.

فراتاب ـ فرهنگی: مجموعه شعر «فریاد ملی ماه» به گفته‌ی گردآورنده‌ی اثر خانم نرگس دوست اولین مجموعه از شعر زنان ایران است که جلدهای دوم و سوم را نیز در پی خواهد داشت، این مجموعه که توسط انتشارات کتاب هرمز به چاپ می‌رسد با شعری از فروغ فرخزاد شروع شده که این مسأله به مخاطب می‌فهماند با اثری از آثار شاعران آزادسرا روبه‌روست. در ذیل توضیحاتی را که راجع به کتاب توسط گردآورنده ذکر گردیده، می‌آوریم:

از لهجه‌ی باد آمده‌ام در گلوی نی !

در جلد اول مجموعه شعر زنان ایران با عنوان # فریاد_ملی_ماه اشعاری از ۵۰ شاعر زن انتخاب که با شعر فروغ فرخزاد شروع شده و در حال انتشار است، در مجموع کلی شعر این زنان شاعر هویت شاعرانه را هر کدام در آثار خود دارا و متکی به شعر خود می‌باشند. اگرچه زنان شاعر موفق دیگری نیز در این راستا هستند که اشعار آنان نیز قرار است در جلد دوم و سوم منتشر ‌گردد، و این مجموعه فارغ از هرگونه تفکیک جنسیتی، و عاری از هر نوع گمان متشنج است، و تفکر جداسازی جنسیتی را در فضای اصلی شعر رد می‌کند و بیشتر به معرفی و جمع آوری آثار زنان شاعر موفق معاصر و به بیوگرافی آنها پرداخته است و جای این مجموعه در دهه‌ی نود خالی است ، اگرچه در دهه‌های قبل از آثار زنان شاعر معاصر ایران نیز شعر چاپ شده است، اما باز نشر شعر زنان ایران در دهه‌ی نود از اتفاقات خوب شعر ایران است و تک تک زنان شاعری که در این مجموعه آثارشان آمده کارشان قابل دفاع است و دیگر زنان شاعر موفقی که اسم‌ و اشعارشان در این مجموعه نیست امید که شعرشان در جلد دوم و سوم نیز منتشر گردد.

امید به کلمه‌ی شرف، که بغض و حسد بگذارد شعر زنان ایران پویا باشد. " یک نکته‌ی مهم که برای بنده بسیار دارای حائز اهمیت می‌باشد، این است که با شعر و شاعر روبه رو هستم"! برای شاعران سرزمینم آرزوی آگاهی و نشاط دارم!

 

نویسنده: نرگس دوست

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار