برگزاری اولین کنفرانس علوم پزشکی در اربیل | فراتاب
کد خبر: 10388
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1398 - 02:00
با حضور 6 دانشگاه ایران، عراق و فنلاند:
برگزاری اولین کنفرانس علوم پزشکی در پایتخت اقلیم کردستان (عراق) با مشارکت دانشگاه هایی از اقلیم کردستان, ایران و فنلاند.

فراتاب – گروه فراسلامت: روز 28 شهریور 98 اولین کنفرانس علوم پزشکی در پایتخت اقلیم کردستان برگزار شد. جمعا 6 دانشگاه در این کنفرانس مشارکت کرده اند که 4 دانشگاه از اقلیم کردستان (عراق)، یک دانشگاه از ایران و دانشگاهی نیز از فنلاند می باشند. قرار است از تعدادی از تحقیقات بخش پزشکی در این کنفرانس رونمایی شوند. 

کارزان محمد مسئول کنفرانس، هدف از برگزاری کنفرانس را آشنایی پزشکان اقلیم کردستان با جدیدترین و بروزترین تحقیقات و متد پزشکی عنوان کرد. وی افزود که بیش از 12 نفر از کشورهای مختلف و 41 کشور شرکت کننده در کنفرانس, تجارب خود و آخرین پیشرفت های علوم پزشکی را به اشتراک خواهند گذاشت. 

کارزان محمد در سخنان خود به این مساله اشاره کرد که به منظور افتتاح آزمایشگاهی در اربیل که بتوان در آن از تجارب این متخصصین استفاده کرد مذاکره خواهند کرد. 

به گفته کارزان محمد بیش از 236 محقق, با تحقیقات متفاوت در زمینه های بیولوژی پزشکی, داروسازی, دندان پزشکی, و بخش پزشکی در این کنفرانس شرکت کرده اند. در پایان تنایج هر بخش جمع بندی شده و در قالب یک گزارش به وزارت های مربوطه در اقلیم کردستان عراق ارایه می شود.

 

خبرنگار فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازتاب مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار