کد خبر: 10381
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1398 - 22:10
«یوکا یوکیلتو»، مشاور ارشد یونسکو و «حسن طالبیان»، معاون میراث فرهنگی کشور برای شرکت در جلسات ثبت جهانی هورامان وارد کردستان شدند.

فراتاب- گروه کردستان: سید حسن علوی با بیان این‌که جلسات برنامه‌ریزی با حضور پروفسور یوکا یوکیلتو مشاور ارشد یونسکو و حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور برگزار شد، افزود: مشاور ارشد یونسکو برای ثبت جهانی هورامان از این منطقه بازدید کرد و قرار شد در سال ۲۰۲۰ پرونده آن برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان این‌که ثبت جهانی هورامان وضعیت اقتصاد ضعیف مردم این منطقه را تغییر خواهد داد، گفت: ثبت جهانی هورامان باعث می‌شود که علاوه بر رشد اقتصاد این منطقه، از لحاظ فرهنگی هم تحولی شکل بگیرد.

 وی در ادامه افزود: با ثبت جهانی هر منطقه یا مکانی، دولت وظیفه حمایت مالی، نظارت و حفاظت از آن را برعهده می‌گیرد، ضمن این‌که با ثبت‌های جهانی هر منطقه‌ای بوم گردی و گردشگری آن هم رشد می‌کند.

علوی با بیان این‌که در گذشته صنایع دستی در کردستان به چشم می‌خورد ولی با شیوه زندگی جدید صنایع دستی هم به فراموشی سپرده شده است، گفت: با ثبت جهانی هورامان قطعاً صنایع دستی دوباره رونق می‌گیرد و گردشگرانی هم که به صنایع دستی علاقه‌مند هستند موارد مورد علاقه‌شان را در این منطقه خواهند یافت.

 

نظرات
آخرین اخبار