کد خبر: 10367
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1398 - 17:10
لیست ده کشوری که حمله نظامی به آنها غیرممکن است!
انتخاب این کشورها براساس نیروی نظامی فعال کشورها، بودجه نظامی یا موقعیت جغرافیایی آنها بوده است.

فراتاب-گروه بین الملل-محمد حسن گودرزی: حمله نظامی و جنگ از جمله اتفاقاتی است که در دنیای سیاست و روابط بین کشورها بارها در طول تاریخ رخ داده است. در واقع جنگ زمانی رخ می دهد که دو کشور متخاصم نتوانند از نظر سیاسی به راه حلی کامل برای حل اختلافات خود برسند. جنگ بین دو یا چند کشور ممکن است طیف گسترده ای از حملاتی محدود به اهداف نظامی و اقتصادی تا جنگ های تمام عیار را در بر بگیرد.

با این که کمتر کشوری درگیر جنگ در تاریخ خود نبوده اما از نظر مسائل جغرافیایی، نظامی و اقتصادی برخی از کشورها نمی توانند اهداف خوبی برای حمله نظامی باشند یا به عبارت ساده تر حمله نظامی به این کشورها به شدت سخت و گاهی غیرممکن است. وب سایت Watchmojo در ویدئویی نگاهی کرده به ده کشوری که حمله نظامی به آنها بسیار دشوار است. انتخاب این کشورها براساس نیروی نظامی فعال کشورها، بودجه نظامی یا موقعیت جغرافیایی آنها بوده است.

 

10-ژاپن

ژاپن یکی از بهترین ویژگی های دفاعی در جنگ را دارد: این کشور جزیره ای است. کم بودن خشکی های این کشور باعث خواهد شد که قوای مهاجم با مشکل تامین جیره، تجهیزات و پشتیبانی نظامی از نیروهای خود در خاک این کشور مواجه شود. علاوه بر این، با 40 تا 46 میلیارد دلار، ژاپن یکی از ده کشور جهان با بیشترین بودجه نظامی به حساب می آید. 250 هزار سرباز آماده نبرد بخش دیگری از برتری نظامی ژاپن به شمار می رود.

 

 

9-سوئیس

مسلما کشوری که در طول دو جنگ جهانی مورد تهاجم قرار نگرفته، صاحب موقعیتی استثنائی است. این کشور با تجهیز خود باعث شد که شوروی توانایی حمله به این کشور را در جنگ جهانی دوم نداشته باشد. با توجه به سیاست خدمت سربازی اجباری برای مردان در این کشور، بخش اعظم مردم این کشور با اصول نظامی آشنایی دارند و نکته جالب توجه این است که افراد بعد از خدمت سربازی می توانند سلاح خود را داشته باشند. این موضوع باعث شده که این کشور همیشه برای جنگ آماده باشد. سوئیس در طول دویست سال گذشته مورد تهاجم قرار نگرفته و این نشان از قدرت بالای دفاعی این کشور است.

 

 

8-ایران

حمله به ایران ایده بسیار بدی است. دلیل: این کشور بیش از 500 هزار نفر نیروی نظامی آماده به خدمت دارد، بیش از 1600 تانک و البته زیر دریایی در مرز های آبی این کشور حضور دارند. از نظر جغرافیایی بیشتر این کشور کوهستانی و کویری است که می تواند قوای مهاجم را زمینگیر کند. از سوی دیگر کنترل بیش از 20 درصد از منابع نفتی صادراتی منطقه خاورمیانه در دست این کشور است و این به این معناست که حمله به این کشور می تواند بازار نفت جهان را تهدید و اقتصاد جهانی را به خطر بیاندازد.

 

 

 

7-کره شمالی

جنگ کره نشان داد که دستیابی به اهداف حمله به این کشور بسیار دور از دسترس است. زمین های ناهموار، نیروی دفاعی قدرتمند این کشور و دسترسی به سلاح هسته ای باعث شده که در عمل حمله نظامی به کره شمالی غیرممکن باشد. از سوی دیگر این کشور یکی از بزرگترین ارتش های جهان را با 1.2 میلیون سرباز آماده و 630 هزار نفر نیروی ذخیره دارد. این ها باعث شده که کره شمالی امنیت خود را تا سال ها بعد حفظ کند.

 

 

 

 

 

6-بریتانیا

یک کشور جزیره ای دیگر. برای شروع باید گفت که این کشور از سال 1066 که فرانسویان بریتانیا فتح کردند با حمله نظامی رو به رو نبوده است. البته این کشور 1797 در حمله فرانسه به بریتانیا شکست خورد. بودجه نظامی 48 تا 55 میلیارد دلاری بریتانیا کمک می کند که 140 هزار نیروهای نظامی این کشور در حالت آماده باش به سر ببرند. به لطف سیستم اطلاعاتی و فناوری های پیشرفته و البته 200 کلاهک هسته ای، این کشور را برای حمله نظامی تبدیل به هدف دشواری کرده است.

 

 

 

 

Image result for ‫ارتش کانادا‬‎

5-کانادا

دومین کشور جهان از نظر مساحت، سه اقیانوس و آمریکا را در همسایگی خود دارد که تنها به عنوان یک متحد با این کشور نیست، بلکه یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان است. حمله به کانادا می تواند به شدت از نظر نظامی دشوار باشد، 15.2 میلیارد دلار بودجه نظامی کانادا، فناوری پیشرفته و ارتشی که به خوبی آموزش دیده و مساحت بسیار وسیع این کشور، کانادا تبدیل به هدفی سخت برای حمله نظامی می کند. نکته دیگر این است که دمای هوا در برخی از مناطق این کشور تا زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) است. مهم تر از همه این که چرا باید به این کشور حمله کرد ؟

 

 

 

4-چین

از سال 1990، چین به آرامی ولی به طور مداوم بودجه نظامی خود را افزایش داده و باعث شده که این کشور تبدیل به ابرقدرتی نظامی در جهان شود. به لطف جمعیت زیاد این کشور، ارتش چین 2.3 نفر سرباز و 2.2 میلیون نفر نیروی ذخیره دارد. بودجه نظامی این کشور 145.8 میلیارد دلار است که چین را در رتبه دوم جهان بعد از آمریکا قرار می دهد. 9515 تانک ارتش چین، این کشور را تبدیل به ابرقدرت نظامی در زمینه تسلیهات نظامی کرده و 3720 هواپیما جنگی ارتش چین، این کشور را در رتبه اول جهان در این زمینه قرار داده است.

 

 

 

3-استرالیا

به چند دلیل استرالیا در رتبه بالای این لیست است. این کشور به طور کامل با آب احاطه شده و چهار هزار مایل (6437 کیلومتر) با نزدیکترین کشور این لیست فاصله دارد. 98 درصد جمعیت این کشور در سواحل زندگی می کنند و این به این معناست که بیشتر این کشور فاقد شرایط لازم برای زندگی و دورافتاده است. زمین های هموار و سخت به همراه حیوانات مرگبار، حمله به این کشور را برای نیروی های مهاجم تبدیل به کابوس می کند. 81 هزار نفر نیروی آماده به خدمت و بودجه بالای نظامی این کشور را در موقعیت خوبی برای دفاع از خود قرار داده است.

 

 

 

2-روسیه

برای صد ها سال، زمستان های سخت این کشور افراد مهاجم بسیاری را از ناپلئون گرفته تا هیتلر را به عقب رانده است. حتی در صورت تهاجم، تسلط بر این کشور 17 میلیون کیلومتر مربعی بسیار دشوار و غیرممکن می نماید. ارتش روسیه صاحب بیشترین تعداد تانک در بین کشورهای جهان است و یک میلیون سرباز آماده و 2 میلیون سرباز ذخیره، این کشور را از نظر نظامی در جایگاه بالایی قرار می دهد.

 

 

 

 

Image result for ‫ارتش آمریکا‬‎

1-آمریکا

آمریکا یکی از سخت ترین کشورها برای حمله نظامی است. جمعیت این کشور 325 میلیون نفر و ناهمواری های جغرافیایی امریکا این کشور را به هدفی سخت برای حمله نظامی تبدیل کرده است. بودجه نظامی آمریکا 520 میلیارد دلار و بیشتر است. وجود پایگاه های نظامی در سراسر جهان و هواپیماهای پیشرفته نظامی در کنار 10 ناو هواپیمابر، 1.3 میلیون سرباز آماده و 800 هزار نیروی ذخیره و 4000 کلاهک هسته ای  این کشور را تبدیل به قدرتمند ترین ارتش جهان کرده است.

 

منبع: کانال یوتیوب سایت Watchmojo

نظرات
آخرین اخبار