در سال ۲۰۱۹ کدام بخش در اقلیم کردستان رتبه نخست درآمدزایی را به خود اختصاص داد؟ | فراتاب
کد خبر: 10354
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1398 - 17:40
بخش گردشگری اقلیم کردستان توجه سرمایه گزاران و تولید کنندگان را به خود جلب کرده است

فراتاب - گروه اقتصادی: انجمن گردشگری اقلیم کردستان اعلام کرد: امسال بخش گردشگری با میزان ۳۸٪ تولید، رتبه اول را در اقلیم کردستان به خود اختصاص داد.

نادر روستی، سخنگوی انجمن گردشگری در این باره گفت: در سال های گذشته سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی در بخش های مختلف در اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده اند. بخش های مسکن، کشاورزی، صنعتی و گردشگری عمده این سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده اند. بر اساس گزارش های انجمن تولید اقلیم کردستان، بخش گردشگری که در رتبه چهارم این رده بندی بود، هر ساله شاهد پیشرفت قابل توجه بوده تا اینکه در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۶٪ تولید را به خود اختصاص داد. اما در سال ۲۰۱۹ بخش گردشگری متفاوت تر از همیشه، با اختصاص ۳۶٪ تولید به خود در ۸ ماه گذشته به میزان قابل توجهی جلو افتاد، رکورد تولید را به نام خود ثبت کرد و رتبه نخست را در بین سایر بخش ها کسب کرد. 

نادر روستی افزود: درآمده کسب شده از این بخش حدود یک میلیارد دلار برآورد می شود که این هم به نوبه خود یک‌ رکورد شکنی بسیار مهم و قابل توجه است. علاوه بر این، تعداد زیادی پروژه در زمین های گردشگری و شهرداری اجرا شده اند و عده ای دیگر هم در حال معامله هستند که در انجمن تولید اقلیم کردستان ثبت نشده اند، که پس از اینکه تمامی اینها در انجمن به ثبت برسند طبیعتا میزان تولید بخش گردشگری از این ارقام هم بالاتر خواهد رفت و پیش بینی می شود به ۵۰٪ از کل تولید برسد.

نادر روستی در سخنان خود بر این مساله تاکید کرد که تمامی اینها نشان دهنده پیشرفت فوق العاده و فراتر از انتظار بخش گردشگری در اقلیم کردستان است و به گفته وی پیشرفت ها در این بخش با امنیت و ثبات در اقلیم کردستان و برنامه های انجمن گردشگری ارتباط مستقیم دارد.

خبرنگار فراتاب در اربیل، زریان کریمی 

بازتاب مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار