کد خبر: 10351
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1398 - 16:10
سالاری از تکمیل واحدهای نیمه ساخته ی زلزله زدگان گفت
کانکسها چهره ی شهر سرپل را زشت میکند لذا باید روند ساخت منازل مردم و استقرارشان را تسریع ببخشیم و کانکسها هم گرد اوری شوند

فراتاب - کرمانشاه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه عصر سه‌شنبه در نشست ستادبازسازی مناطق زلزله زده استان در استانداری کرمانشاه عنوان کرد :مردم زلزله‌زده شهر سرپل‌ذهاب به خاطر افزایش قیمت بهای زمین، تعداد واحدهای بیشتری نسبت به قبل از زلزله ساخته اند در حالی که نیمه نخست سال ۹۸ باید بازسازی در محیط شهری به پایان می رسید، پیشرفت خوبی در روند ساخت و ساز داشتیم با این حال باید ساخت و سازهای نیمه‌کاره هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

 او با اشاره یه اینکه با این افزایش ساخت و سازها مخالف است گفت:بسیاری از افرادی که واحدهای خود را افزایش داده اند هنوز به دلیل تکمیل نشدن واحدهای خود در کانکس زندگی می کنند و چهره شهر را به هم ریخته اند لذا باید بنیاد مسکن  این موضوع را پیگیری کند تا مردم ابتدا یک واحد موردنیاز خود را تکمیل کنند و سپس به سراغ تکمیل دیگر واحدها بروند.

معاون استاندار کرمانشاه بابیان اینکه این افراد حقوق شهروندی سایر افراد را ضایع میکنند افزود:بنیاد مسکن و فرمانداری باید برنامه های خودرا تسریع بخشیده و کانکسهای سطح شهر را زودتر جمع اوری کنند.

 سالاری در رابطه با بازسازی واحدهای صنفی آسیب‌دیده نیز گفت: واحدهای صنفی باید به منظور ایجاد رونق اقتصادی در مناطق زلزله‌زده هرچه زودتر تکمیل شوند؛ اولویت بازسازی و پرداخت تسهیلات باید با واحدهای صنفی فعال باشد.
وی در باره جابجایی تعدادی از روستاها  گفت: برخی از روستاها پس از زلزله به دلیل پیشگیری از وقوع خطرات جابجا شده اند اما هنوز به دلیل تکمیل نشدن‌ زیرساخت هایی همچون آب شرب‌ با مشکل روبه رو هستند ودستگاه های اجرایی باید هرچه زودتر مشکل آب و برق روستاهای جابجا شده را حل کنند.

نظرات
آخرین اخبار