کد خبر: 10326
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1398 - 16:50
متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد، در نشست آینده انرژی اعلام کرد که با وزارت برق حکومت اقلیم کردستان برای تولید بیشتر، نظارت بر مصرف و درآمدهای این بخش همکاری خواهند کرد.

فراتاب - گروه بین الملل: در نشست «آینده انرژی» که در بغداد برگزار شد، متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد به این مساله اشاره کرد که آمریکا از برنامه های حکومت اقلیم کردستان در بخش انرژی، بویژه برق به منظور افزایش تولید حمایت خواهد کرد. 

سفیر آمریکا در بغداد, اعلام کرد از تمامی تلاش های حکومت اقلیم کردستان برای مقابله با چالش هایی که بر هزینه های عمومی و کیفیت زندگی شهروندان اقلیم کردستان تاثیر می‌گذارد پشتیبانی می کند و در بخش برق با این اقلیم همکاری خواهند کرد. تولر در مورد آینده منابع طبیعی در عراق هشدار داد و پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۳۰ میزان گاز عراق به صفر خواهد رسید.

در نشست انرژی که در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک، معاون نخست وزیر در امور انرژی، وزیر نفت عراق، وزیر برق و چندین مسئول این وزارتخانه حضور داشتند. در این نشست مسایل مربوط به انرژی، آینده این بخش و حل مشکلات مربوط به انرژی در عراق مورد تجزیه و تحلیل و مذاکره قرار گرفت. 

تولر در این نشست اعلام‌ کرد که با وزارت برق حکومت اقلیم کردستان برای تولید بیشتر، نظارت بر مصرف و درآمدهای این بخش همکاری خواهند کرد. 

خبرنگار فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازنشر مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار