شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ی حجاب و عفاف را بازنگری کرد | فراتاب
کد خبر: 10299
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 02:10
وزیر کشور خبر داد:

فراتاب – گروه سیاسی: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصدو بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دومین جلسه در شورای اجتماعی کشور ظرف یک ماه گذشته بود که به مسئله حجاب و عفاف اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به مطالعات، اقدامات و تجربیاتی که شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌های عضو آن در حوزه عملیاتی و اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف داشتند، از یکسال و نیم قبل، مدعی بودیم که نقص‌هایی در آن مصوبه موجود است که ضمانت اجرایی لازم را ندارد، پشتیبانی لازم صورت نمی‌گیرد و به صورت مستمر انجام نمی‌شود.
وزیر کشور تاکید کرد: در جلسه‌ای که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان تاکید فرمودند مصوبه حجاب و عفاف بازنگری شود لذا هفته قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بازنگری کردند.
رحمانی فضلی یادآور شد: در پی این جلسه شوررای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف، یک ستاد و کارگروهی متشکل از بیش از ٣٠ دستگاه با این رویکرد که حجاب و عفاف را به عنوان بخشی از سبک زندگی و یک موضوع فرهنگی، اعتقادی و قانونی باید مستمر با مشارکت مردم و ارائه برنامه از طرف دستگاه‌های مختلف با رویکرد پیشگیرانه و ایجابی پیگیری کنیم، تشکیل شد.
وی گفت: در خصوص موضوع حجاب و عفاف، از دستگاه‌های مختلف برنامه خواستیم و مقرر شد تا دو هفته آینده برنامه‌های خود را در این خصوص به شورای اجتماعی کشور ارسال کنند و ما باید به صورت مستمر ارزیابی در این زمینه داشته باشیم و از مشارکت مردم غافل نشویم و بدون حمایت آن‌ها در این موضوع اجتماعی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
وزیر کشور تاکید کرد: در خصوص حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه‌های متولی براساس قانون با این افراد برخورد کنند.
رحمانی فضلی عنوان کرد: براساس آمار‌های موجود تنها ٦-٧ درصدبانوان جامعه با بدحجابی مواجهند که تمامی دستگاه‌ها معتقدند زیر ١٠درصد بدحجاب داریم و بیش از ٩٠ درصد نیز حجاب مناسب دارند، البته در این خصوص یک درصد هم زیاد است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی متولی موضوع حجاب و عفاف هستند و امیدواریم با کار فرهنگی، جدیت و همکاری که مردم دارند، بتوانیم این دغدغه عمومی را سازماندهی کنیم.

نظرات
آخرین اخبار