تهدید نظامی، پیش از سقوط پهباد آمریکایی واقعی بود | فراتاب
کد خبر: 10297
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 01:40
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت:

فراتاب – گروه سیاسی: سردار جلالی با اشاره به اهمیت سرنگونی پهباد آمریکایی به لحاظ نظامی، افزود: سرنگونی پهپاد امریکایی قدرت سیاسی کشور را نیز افزایش داد.وی با بیان اینکه جنگ اصلی با کشورمان در حوزه اقتصادی است گفت: ستون اصلی جنگ ما و امریکا، اقتصاد است و این نوع جنگ، جزو مدرن‌ترین جنگ‌هاست و جنگ اقتصادی کنونی، حوزه‌های مالی، اطلاعاتی، پولی و بانکی و تحریمی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این جنگ مقاومت کرده و در حال پاسخ دادن به آن است و این نشان می‌دهد قدرت خوبی در این باره داریم، امریکا دلار را به عنوان سلاح و سلاح بُرنده می‌داند و ما باید راه حل‌های مختلفی را برای مقابله با این سلاح از جمله مبادلات غیردولتی با دیگر کشورها و جایگزین کردن ارزهای دیگر به کار گیریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ثبات بازار، لایه‌های "فرصت گونه" جنگ اقتصادی از جمله رشد صادرات را نشان داده است و اگر بر تولید داخلی تمرکز کنیم می‌توانیم سلاح اقتصادی دشمن را بر ضد خودش برگردانیم.

وی تصریح کرد: اف. اِی. تی. اف چرخه کامل پول را در کشور کنترل می‌کند، اما برخی از مسئولان خوش بینانه به این مسئله نگاه می‌کنند و می‌گویند با تصویب آن بهانه را از دشمن بگیریم.رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: دانشگاه‌های کشور باید جنگ اقتصادی را بشناسند و برای آن راه حل ارائه کنند.

سردار جلالی افزود: خوشبختانه نظام کشاورزی ما از استحکام خوبی برخوردار و تاکنون بیشتر نیاز کشور را در زمینه غذا رفع کرده است.وی با بیان اینکه مردم هدف اصلی جنگ اقتصادی هستند افزود: اگر به مردم نقش و آگاهی دهیم مانند دوره جنگ تحمیلی که از اجناس کوپنی خود به جبهه کمک می‌کردند وارد عرصه می‌شوند، اما اگر نقشی برای آن‌ها در اقتصاد و جنگ اقتصادی قائل نشویم ممکن است مردم با مسئولان مانند انبار کردن اجناس یا تبدیل پول به طلا و دلار مقابله کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در حال خروج از حالت تحمل فشار و رسیدن به نقطه عطف و حرکت به سمت خروج از بحران و جنگ اقتصادی هستیم.

وی گفت: از مزیت‌های جنگ اقتصادی کنونی فاصله گرفتن از وابستگی به نفت است که اگر آن را به درستی مدیریت کنیم با پایان یافتن تحریم‌ها همه پول نفت به عنوان ذخیره برای کشور محسوب می‌شود.

سردار جلالی درباره کانال مالی اینستکس که قرار بود اروپایی‌ها پس از خروج امریکا از برجام راه اندازی کنند افزود: ابتدا باید فرض کنیم اروپا و امریکا یک هدف دارند یا دو جبهه متفاوت هستند که اروپا نشان داده است به دلایل تاریخی نمی‌تواند مستقل از امریکایی‌ها تصمیم بگیرد.

وی گفت: آقای عراقچی در دیداری به من گفت: اروپایی‌ها گفته اند فکر نمی‌کردیم تا این حد به امریکایی‌ها وابسته باشیم.

سردار جلالی افزود: نقش اروپا در برجام و پس از خروج امریکایی‌ها وقت کشی و نگه داشتن کشورمان در این توافق بوده است و ایجاد کانال مالی کار سخت و زمان بری نیست، البته این کانال مالی، کامل خلاف چارچوب‌های نخستین و اهداف برجام است و ما را در کانال تنگی که پیچ آن در اختیار خودشان است قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: آنچه که اکنون درباره اینستکس مطرح می‌شود این است که ما نفتمان را خودمان بفروشیم سپس پولمان را در حسابی که اروپایی‌ها مشخص می‌کنند بریزیم و در مقابل آن غذا و دارو بگیریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری نیز که اخیراً مطرح شده و در آن هیچ عملیات بانکی‌ای انجام نمی‌شود و فقط می‌توان غذا و دارو با آن بگیریم غیر قابل پذیرش است و این طور ماندن در برجام برای ما نفعی ندارد، زیرا ما برجام را برای استفاده از منافع اقتصادی آن پذیرفتیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: موضوعات مربوط به زنان از جمله آزادی، حجاب و مسائل فمنیستی حوزه‌هایی است که دشمنان به آن شناخت دارند و از آن در ایجاد دو قطبی در جامعه استفاده می‌کنند، همچنان که، از مسئله دختر آبی نیز ابزارگونه و برای رسیدن به اهداف سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند.

 

 

نظرات
آخرین اخبار