کد خبر: 10238
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 - 17:10
نقد و بررسی بازی PES 2020
سایت گیم اسپات نقد و بررسی خود را از EFootball لحظاتی پیش منتشر کرد.

فراتاب - گروه ورزش: اگر بخواهیم خیلی کوتاه درباره PES 2020 صحبت کنیم می توان گفت یک بازی بسیار زیبا است. کونامی بعد از این که لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد به سراغ رقیب سنتی ان ها یعنی منچستر یونایتد رفت و با این تیم قرارداد همکاری امضا کرد. همچنین این شرکت توانست یوونتوس را به Pes 2020 بیاورد و کاری کند که Ea-Sports مجبور شود این تیم را با نامِ دیگری بسازد. بایرن مونیخ و بارسلونا را نیز به این لیست اضافه کنید. این اقدامات مهمی بود که کونامی انجام داد تا مردم را بیشتر به سمت بازی خود بکشاند، اما مهمترین دلیل مردم برای خرید یک بازی فوتبال نه تنها حضور تیم ها است بلکه لذت بردن و نزدیک بودن به واقعیت نیز یکی از فاکتور های مهم مردم برای خرید است.

PES 2020 با نسخه سال قبل خود تفاوت شگفت انگیزی دارد که با ورود به بازی شما هم آن را حس خواهید کرد. سرعت بازی بارِ دیگر کمتر شده و به واقعیت نزدیک تر شده است. دیگر خبری از فوتبال پینگ پنگی نیست و همچنین شما نمی توانید با یک بازیکن تمام زمین را با سرعت طی کنید و بازیکنان حریف به شما نرسند. برای حمله باید برنامه ریزی بهتری انجام دهید و کاملا خود را در نقش مربی ببینید و از تاکتیک های متفاوتی برای گل زدن استفاده کنید. فیزیک بازیکنان نیز تغییراتی پیدا کرده است و شما به خوبی ان را در بازی حس می کنید. احتمالا در ابتدا کمی از این اتفاق سرخورده شوید اما طولی نمی کشد که به ان عادت خواهید کرد.

در PES 2020 شاهد انیمشن بهتری نیز هستیم و این اتفاق باعث شده تا بازی به واقعیت بیشتر نزدیک شود. همچنین استفاده از دوربین جدید نیز بسیار کارامد است و با استفاده از ان می توانید به خوبی فضاهای خالی زمین را ببینید. این افزایش دید بسیار موثر است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در مورد اینکه سرعت بازی کم شده است خیلی نگران نباشید. در بعضی از حمله ها شما می توانید با استارت های انفجاری خطرات جدی به وجود بیاورید.

هوش مصنوعی بازیکنان نیز خوب طراحی شده است. برای مثال در بازی مشاهده خواهید کرد که بازیکنانی مانند مسی و ام باپه از گوشه های زمین به وسط زمین می آیند و درکار تیمی شرکت می کنند. همچنین بازیکنان بسیار خوب به عمق دفاعِ حریف می روند و خود را در موقعیت گلزنی قرار می دهند. تغییر در گیم پلی بازی باعث شده است که همه نوع گلی را در بازی ببینیم. در مورد شوت زدن نیز بسیار دقت کنید. امکان دارد شما 15 فرصت شوتزنی داشته باشید اما یکی از ان ها را به گل تبدیل کنید.

در زمان حمله، میزان فشاری که بر روی بازیکن است بر روی دقت شوت و پاس او تاثیر می گذارد. همچنین دفاع ها در PES 2020 خشن تر شده اند و در زمان حمله باید بسیار هوشیار باشید. با توجه به بهتر شدن انیمشن بازی، مدافعین دیگر ترسی از قرار دادن بدن خود در مسیر شوت ها ندارند و همچنین با شما وارد درگیری نیز می شوند و به خوبی از قدرت فیزیکی خود استفاده می کنند. با توجه به این اتفاق، مهاجمی که فیزیک بهتری داشته باشد فشارِ کمتری را متحمل می شود و حتی می تواند با قدرت بدنی خود مدافع حریف را جا بگذارد.

داورها نیز با هم فرق دارند. امکان دارد خطایی در محوطه جریمه رخ دهد و توسط داوری گرفته شود و دیگری خطایی تشخیص ندهد.همچنین بعضی از داوران بیش از حد سوت می زنند و ممکن است کارت های زیادی نیز در بازی رد و بدل شود.

خبر خوب دیگر در مورد این بازی این است که تیم هایی که هوش مصنوعی ان ها را کنترل می کند بسیار باهوش شده اند و تنها از یک تاکتیک برای گل زدن استفاده نمی کنند. این کار باعث می شود بخش مستر لیگ جذاب تر از قبل شود. در طول بازی نیز شما می توانید از بین بازیکنانِ قدیمی مانند مارادونا، روبرتو کارلوس و یوهان کرایف یکی را انتخاب کنید تا در طول فصل به شما کمک کنند و به بازیکنانتان روحیه دهند. البته باز هم شاهد آن هستیم که بعضی تیم ها بازیکنانی که نیازی به ان ها ندارند را می خرند. احتمالا با وارد شدن به این بخش باز هم شاهد آن هستید که پاری سن ژرمن با مبلغی نجومی سادیو مانه را خریداری می کند.

بخش Myclub این بازی نیز مانند سال های قبل پرطرفدارترین بخش بازی است. بخشی که می توانید تیمی متشکل از بازیکنان قدیمی و حال حاضر بسازید و با بازیکنان آنلاین و یا هوش مصنوعی به رقابت بپردازید. همچنین هر بازیکنانی را که می خرید کمترین اورال خود را دارد و شما باید با ان ها بازی کنید تا پیشرفت کنند. به عنوان مثال رحیم استرلینگ با اورال 82 به تیم شما می پیوندد.

در کل و با جمع بندی تمامِ اشکالات و پیشرفت هایی که این بازی کرده است از 10 به PES 2020 نمره 9 را می دهیم.

نظرات
آخرین اخبار