کد خبر: 10188
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1398 - 20:10
پرونده‌ی مبارزه‌ی جنجالی حبیب و کانر هنوز هم بسته نشده است
حبیب نورماگمدوف، می‌گوید که حاضر است به زندان برود، اما برای همیشه کار این رقیب و دشمن خود را تمام کند.

فراتاب – گروه ورزش:  حبیب نورماگمدوف، فوق ستاره مسابقات رزمی ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن مسابقات UFC که حالا سی ساله است در اکتبر سال گذشته، کانر مک گرگور ایرلندی را با قاطعیت شکست داد. پیروزی حبیب، که به عقاب داغستان مشهور است، مقابل مک گرگور در چهار ست به دست آمد و با یک نزاع بزرگ و جنجالیِ بیرون از رینگ همراه شد.

حبیب در مورد آن مبارزه می‌گوید: «کارم در آنجا نیمه تمام ماند. زدن بعضی‌ها کافی نیست. یعنی زدن او به تنهایی کافی نبود بلکه باید همه‌ی تیمش را کتک می‌زدیم. این چیزی است که قبل از مبارزه به آن فکر می‌کنم. این چیزی است که به تیمم نیز می‌گویم: هی بچه‌ها، امروز قرار است بجنگیم، فقط یک مبارزه معمولی نیست. این دعوا هیچ وقت تمام نخواهد شد. حتی اگر جایی همدیگر را ببینیم با هم دعوا خواهیم کرد، صد درصد! حتی برایم اهمیت ندارد که کار به زندان یا جایی مثل آن کشیده شود. من از زندان نمی‌ترسم. آن‌ها به بیمارستان می‌روند و ما به کلانتری! در نهایت همین می‌شود!»

ماه آوریل امسال بالاخره این دعوا در جایی خارج از سالن‌های مبارزات ام‌ام‌ای رخ داد. مک گرگور به اتوبوس حبیب و همراهانش حمله کرد اما حبیب در آن زمان از اتوبوس پیاده نشد. بعدها گفت: اگر از ماشین پیاده می‌شدم، قطعاً مک گرگور را می‌کشتم.

کانر ایرلندی که اخیراً فیلمش در حالی که یک مرد را در یک کلاب شبانه به شدت کتک می‌زند منتشر شده، چند وقتی است که خواستار مبارزه مجدد با نورماگمدوف شده است. عقاب داغستان بابت فیلمی که از مک گرگور منتشر شده، لقب احمق را به او می‌دهد و می‌گوید او عقلش را از دست داده است: «این واقعاً خیلی بد است. حتی اگر آن مرد که سن و سالش هم از تو بالاتر است ده بار توی صورت تو هم بزند، تو حق نداری توی صورت یک آدم معمولی مشت بزنی. واقعاً او را درک نمی‌کنم، ما باید به همه احترام بگذاریم. او یک زمانی در ورزش کارهای خوبی انجام داده، اما الان عقلش را به طور کامل از دست داده است. واقعاً دیوانه شده است. این آدم نه کلاس دارد، نه قابل احترام است. حضور چنین آدمی در ورزش خیلی بد است. اگر می‌خواهد با من مسابقه بدهد باید به رینگ برگردد و ده، یازده مسابقه را پشت سر هم ببرد تا من با او بازی کنم. من با ورزشکاران واقعی مبارزه می‌کنم مثل داستین پویریر، تونی فرگوسن، جورج سنت پیر، این‌ها از بزرگترین ورزشکاران هستند. می‌خواهم با این‌جور آدم‌ها مسابقه بدهم و مبارزه کنم. دوست ندارم با یک آدمی که هیچ وقت برنده نمی‌شود مبارزه کنم، در شأن من نیست.»

شنبه شب گذشته حبیب نورماگمدوف، ستاره‌ی مسلمان و مبارز بی‌شکست داغستانیِ رقابت‌های UFC  در ابوظبی به مصاف داستین پویریر آمریکایی رفت و توانست طی سه راند مبارزه او را ناک‌آوت کند. این بیست و هشتمین پیروزی پیاپی حبیب بود.کانر مک‌گرگور پس از این مسابقه دوباره خواهان تکرار مبارزه با نورماگومدوف شد. او با این که در ابوظبی نبود، بلافاصله توییت کرد: مبارزه تکراری را در مسکو رزرو کنید.  این توییت با واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و هواداران این دو مبارز مشغول جدال کلامی با یکدیگر شدند.

حبیب در مصاحبه مطبوعاتی پس از مبارزه گفت: می‌خواهم مزخرفات حریف قبلی (مک‌گرگور) را فراموش کنم. من و داستین پویریر نشان دادیم که ام‌ام‌ای مورد احترام است نه چرت و پرت گفتن. در این مبارزه احترام متقابل زیادی وجود داشت برخلاف مبارزه قبلی که مقابل یک مرد مزخرف‌گو بود. 

نظرات
آخرین اخبار