شاهین امنیت ملی آمریکا، اخراج شد | فراتاب
کد خبر: 10174
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1398 - 21:36
برکناری جان بولتون از سوی رئیس جمهور امریکا
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را اخراج کرده است.

GP: President Donald J. Trump John Boltonدونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که بولتون مشاور امنیت ملی خود را از کار برکنار کرده است.

به گزارش فراتاب، ترامپ در این توییت نوشت که شب گذشته به بولتون اطلاع داده است که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید نیست.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: من و برخی دیگر از اعضای دولت با برخی نظرات او به شدت مخالف بودیم. لذا از جان [بولتون] که استعفا کند و که امروز صبح تقدیم من شد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفته آینده جایگزین بولتون را معرفی خواهد کرد.
زمزمه‌های تضعیف موقعیت بولتون در کاخ سفید و احتمال اخراج او از زمانی که ترامپ در برخی مسائل امنیتی در حال عبور از نقش وی به عنوان مشاور عالی امنیت ملی در ایالات متحده بود، شدت گرفت.

  NBC Newsگزارش داده که دقایقی بعد ، بولتون در توییت شخصی خود گفت که او "دوشنبه شب" پیشنهاد استعفا داد "- و ترامپ به او گفت که ،" بگذارید فردا در مورد آن صحبت کنیم. "

بولتون در متنی که به NBC News فرستاد اعلام کرد: "من شب گذشته استعفا خود را پیشنهاد دادم. او هرگز به طور مستقیم یا غیرمستقیم آن را درخواست نکرد، شب خوابیدم و صبح اتعفا دادم."

در هر صورت ، اخراج یا استعفای بولتون که به شاهین امنیت ملی آمریکا مشهور بود، واشنگتن ، دی سی را شوکه کرد و معاملات آتی نفت خام سقوط به همراه داشت.

CNBC گزارش داد، سخنگوی مطبوعات کاخ سفید ، استفانی گریشام  هنگامی در پاسخ به سوال این شبکه که  آیا دعوت ترامپ از طالبان برای دیدار در کمپ دیوید برای مذاکرات صلح ، نقطه شکست روابط او با بولتون است ، به CNBC گفت: "نه - به دلیل خیلی از مسائل بود."

 بولتون چهارمین فردی بود که به عنوان مشاور امنیت ملی به ترامپ خدمت می کرد و طولانی ترین دوره تصدی را  از بین این چهار نفر را داشت.

 

نظرات
آخرین اخبار