کد خبر: 10172
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1398 - 15:00
به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه 800 هزار مورد خودکشی رخ می دهد.

فراتاب – اجتماعی: به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در کشورهای پردرآمد، مردان سه برابر بیشتر از زنان خودکشی می‌کنند و 38 کشور جهان درگیر پیشگیری استراتژیک از خودکشی هستند.

هر ساله 800 هزار نفر در جهان خودکشی می‌کنند و در هر 40 ثانیه یک مورد خودکشی در جهان ثبت می‌شود. براساس آمار اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی کشورهایی که بیشترین تعداد خودکشی را دارند غنا، روسیه، لیتوانی، لسوتو، اوگاندا، سریلانکا، هند، ژاپن و کره جنوبی هستند. در این گزارش همچنین اشاره شده است که از سال 2010 تا 2016 تعداد خود کشی‌ها 9.8٪ کاهش یافته است، احتمالاً به این دلیل که 38 کشور جهان روش‌های پیشگیری استراتژیک از خودکشی را اتخاذ کردند. اما با این وجود آمار هنوز دلگرم کننده نیستند و سازمان بهداشت جهانی معتقد است که باید سایر کشورها نیز به مبارزه با خودکشی و اتخاذ روش‌های پیشگیری استراتژیک از خودکشی روی بیاورند.

بر طبق اطلاعات این سازمان گزارش شده است که 79٪ از کل خودکشی ها در کشورهای متوسط و کم درآمد ​​رخ می دهد. همچنین نرخ نسبی آن در کشورهای با درآمد بالا 11.5 در هر صد هزار نفر است.جالب اینجاست که در کشورهای پردرآمد ، مردان سه برابر بیشتر از زنان مرتکب خودکشی می شوند در حالی که در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​، آمار تقریباً یکسان هستند.

خودکشی دومین عامل اصلی مرگ و میر در جوانان 18 تا 29 سال است. در دوره 15 تا 19 سالگی، پس از خطرات بارداری و زایمان، خودکشی به عنوان عامل مرگ و میر در دختران در رتبه دوم و در پسران پس از تصادفات رانندگی و خشونت بین فردی در رتبه سوم قرار دارد.

از رایج‌ترین روشهای خودکشی می توان به حلق آویز کردن، مسمومیت با سموم دفع آفات و خودکشی با استفاده از سلاح گرم اشاره کرد.

نظرات
آخرین اخبار