کد خبر: 1014
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 12:54
اپوزیسیون سوریه‌:
خبرگزاری آناتولی در گزارشی به نقل از رهبران اوپوزیسیون سوریه گفته است که آنان به هیچ عنوان موافق طرح تقسیم قدرت با بشار اسد و ماندن وی در قدرت نیستند

فراتاب: مخالفان بشار اسد در ژنف تاکیید کردند که‌ ما اینجا نیامده‌ایم که‌ قدرت را با بشار اسد تقسیم کنیم، ما تنها برای تشکیل یک دولت انتقالی با اختیارات کامل در ژنف آماده‌ شدیم.

به‌ گزارش فراتاب به‌ نقل از آناتولی، سعد زوبی که ‌ریاست هیئت مذاکره‌ کننده‌ مخالفان بشار اسد را بر عهده‌ دارد، در کنفراسی مطبوعاتی در ژنف اعلام کرد که‌ ما در حال بررسی یک دولت انتقالی با اختیارات کامل هستیم و حتی آماده‌ نیستیم که‌ قدرت را هم با حکومت فعلی تقسیم کنیم.

وی افزود: چطور می توانیم از راه‌ حل‌های بین المللی برای یک دولت انتقالی بدون ارتش و قوه‌ قضائیه‌ محافظت کنیم. وی تاکید کرد: دولت انتقالی بعد از تشکیل کمیته‌ بازنویسی قانون اساسی، انتخابات سراسری را در کشور برگزار خواهیم کرد.

زوبی در ادامه‌ به‌ اعضای کمیته‌ تشکیل دولت انتقالی اشاره‌ کرد و گفت: هنوز مشخص نشده‌ است که‌ این کمیته‌ چند نفر عضو داشته‌ باشد، اما به‌ نظر ما 10 الی 20 نفر کافی است، آنچه‌ در این لظحه‌ برای مهم این است که‌ چطور می توانیم مابین نمایندگان اپوزیسیون و رژیم گفتگو برگزار کنیم تا هرچه‌ زودتر دولت انتقالی شکل بگیرد.

وی افزود: ما به‌ هیچ وجه‌ آماده‌ نیستیم تا قدرت را با رژیم تقسیم کنیم و این خیانت به‌ انقلاب سوریه‌ است، تنها اگر شواری انقلاب سوریه‌ تائید کند شاید برخی از عناصر حکومت اسد که‌ در جنایت‌ها دستی نداشتند در کابینه‌ حضور یابند.

این مخالف سوری در پایان سخنان خویش حکومت بشار اسد را متهم کرد که‌ به‌ دنبال به‌ شکست رساندن گفتگوهای ژنف است تا همراه‌ با پیشروی ارتش در سوریه‌ مخالفان خویش را به‌ کارشکنی محکوم کند و حامیان رژیم از جمله‌ ایران هم به‌ دنبال همین سیاست اند.

شایان ذکر است که‌ در چند روز گذشته‌ خبر مبنی بر رضایت آمریکا بر ماندن اسد در قدرت منتشر شده که‌ این موضوع باعث واکنش‌های مختلف از سوی سوری‌ها و کشورهای حامی مخالفان اسد شده‌ است، حتی در خبرها آمده‌ است که‌ عربستان آمریکا را تهدید کرده‌ است که‌ در صورت متمایل شدن وی به‌ جبهه‌ ایرانی-روسی در منطقه‌ سرمایه‌های خویش را از بازارهای مالی آمریکا بیرون خواهد کشید.

نظرات
آخرین اخبار