کد خبر: 10085
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 - 20:00
رییسی گفت:

فراتاب – گروه سیاسی: آیت الله ابراهیم رییسی که روز گذشته، در جلسه ی شورای حفظ حقوق بیت المال در زنجان حضور یافته بود، در رابطه با اقدامات اخیر قوه ی قضاییه جهت مبارزه با فساد و کنترل آن، اظهار داشت: اگر معلوم شد مسئولی در زمان مدیریت خود از اختیاراتش برای پیشگیری استفاده نکرده، باید پاسخ‌گو باشد، در برخی موارد مشاهده می‌شود کسی کاری انجام نمی‌دهد یا وظیفه‌ای را که دارد به‌درستی در راستای پیشگیری انجام نداده و باعث بروز خسارت شده، این قابل تعقیب است.مدیرانی که در دوره آن‌ها پیشگیری لازم انجام نشده است، باید نسبت به ترک فعل خود پاسخ‌گو باشند. این افراد در رابطه با حفظ محیط‌ زیست و در زمان خودشان وظیفه‌ای انجام ندادند، قابل تعقیب هستند و نباید این ترک فعل‌ها با مسامحه انجام شود و افراد باید بدانند در هر برهه‌ای پاسخ‌گوی اعمال خود باشند.

رییس قوه ی قضاییه در ادامه و در رابطه با هزینه های دادرسی و شائبه ی تضییع بیت المال نیز افزود: پرداخت هزینه دادرسی قانون است و باید پرداخته شود؛ اما سئوال این است، اگر دستگاهی کمبود اعتبارات داشته و امکان پرداخت ندارد و در صورت عدم دادرسی نیز حق بیت‌المال تضییع می‌شود، چاره چیست،  باید ساز و کاری ایجاد شود تا موارد برطرف شده و رسیدگی انجام شود، سپس،  هزینه در زمان تامین اعتبار پرداخت شود.

رئیسی در ادامه به موضوع باغ‌شهرها نیز اشاره کرد و افزود: نسبت به کسانی که کارشان تخلف آشکار از قانون است نباید گذشت کرد و باید تکلیف آن‌ها را مشخص کنیم. عده‌ای خودشان بهره‌بردار نیستند؛ ساختمان درست و حسابی برای فروش احداث کرده‌اند و تعدادی از سر بی‌اطلاعی تخلف کردند؛ این‌ها با هم فرق می‌کنند. در این رابطه انتظار داریم کارگروهی تشکیل شده و موارد بررسی و ظرف یک ماه آینده نتیجه نهایی به سمع مردم برسد.

لازم به ذکر است، از موارد گسترده ی تخلفات که در دست رسیدگی توسط قوه ی قضاییه هستند، می توان به مسئله ی «زمین خواری» اشاره کرد. این مسئله در بسیاری موارد با تخریب تعمدی محیط زیست همراه بوده است و در مواردی پای شهرداری ها به قضیه کشیده شده است.

نظرات
آخرین اخبار