کد خبر: 10076
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 - 17:50
چرا بانکوک به عنوان جذاب‌ترین مقصد گردشگران جهان انتخاب شد؟
بانکوک نامی آشنا برای گردشگرانی است که در میان تور های مسافرتی مقصد خود را پیدا می کنند، شهری که بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز و نهاد مختلف آماری دنیا، بیشترین گردشگر و بازدید کننده را داشته است و در خلال سالهای اخیر یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیا

فراتاب – فراسفر: بانکوک نامی آشنا برای گردشگرانی است که در میان تور های مسافرتی مقصد خود را پیدا می کنند، شهری که بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز و نهاد مختلف آماری دنیا، بیشترین گردشگر و بازدید کننده را داشته است و در خلال سالهای اخیر یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیا به شمار می رود. بسیاری بر این باورند، که بانکوک تنها توقف گاهی کوتاه برای جزایر زیبا با ماسه های شنی و تفریحات متنوع تایلند است، اما وقتی به این شهر قدم می گذارید، تازه معنی شهر فرشتگان را خواهید فهمید. برای دیدن جاذبه های پایتخت تایلند، شما تنها حس پنجگانه ی تان را نیاز دارید، شاید این جمله گنگ و تا حدی بی معنی باشد، اما برای لذت بردن از هر لحظه ی حضورتان در این شهر زیبا، تنها کافی است حس های پنجگانه را به کار بگیرید، ببینید، بشنوید، بچشید، ببویید و لمس کنید، تمام زیبای های بانکوک را می توان حس کرد و این کلید پیروزی سرزمینی است، که محبوب ترین مکان تفریحی و گردشگری جهان شناخته می شود.

 

معرفی بانکوک را می توان با جمله ای ساده شروع کرد، مشابه اما متفاوت. تمام عناصر این شهر، شاید به نقاط و مکان های مختلفی شبیه باشد اما بدون تردید متفاوت اند. خیابان های شهر بانکوک مانند بسیاری از شهری های دنیا بخصوص شرق آسیا، پر است از زندگی و روزمرگی که هیجانش را گردشگران بهتر درک می کنند، اما این شباهتِ بانکوک باز هم متفاوت است، گردشگران در خیابان های شهر می توانند پای برهنه بر روی سنگ فرش های قدم بگذارند، هوای دلپذیر و مطبوع را استشمام کنند و بوی وسوسه انگیز ترین غذا ها را حس نمایند، در این شهر همه ی عناصر باهم کنتراست دارند، تضاد و تقابلی شیرین و دلنشین، که زیبایی های کوچک و روزمره اش را خاص و خواستنی می کند.

 

شهری که گردشگران در کنار وات آرون یا همان معبد سپیده دم، در کرانه ی رود چائو فرایا و یا در نزدیکی  کاخ پادشاهی یا گرند پالاس وات پراکائو و جاذبه های دیدنی  وتفریحی متعدد بانکوک لذت سفر را خواهند چشید و آرامش مهمترین ارمغانی خواهد بود که گردشگران در این شهر زیبا تجربه می کنند. در میان تمام پیچ و خم خیابان های بازار چاتوچاک بدون شک گرفتن ارتباط کلامی برای شما سخت خواهد بود و کار دشواری خواهید داشت، اما این جاست که احساس قوی ترین زبان میان میهمانان و میزبانان بانکوک می شود. نکته ای که نباید آن را از خاطر دور داشت فهم اهمیت صنعت گردشگری در لایه های مختلف جامعه تایلند و بخصوص بانکوک است، این کشور مسیری درخشان در صنعت گردشگری را در پیش گرفته و از تمام پتانسیل های بومی و محلی اش  بهره می برد. شاید مهمترین بخش موفقیت این شهر، قبول و درک محدودیت ها و توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و این مهم شهری 200 ساله به شهر فرشتگان بدل کرده است.

نظرات
آخرین اخبار