چالش هوش مصنوعی | فراتاب
کد خبر: 10038
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 13:40
دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار میکند:
چالش فناورانه در زمینه هوش مصنوعی به منظور بازشناسی خودکار چهره در پنجمین دوره مسابقات هوش مصنوعی از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار می‌شود.

فراتاب_علمی: بازشناسی چهره افراد یکی از قابلیت‌های پیچیده سیستم بینایی انسان است؛ چرا که انسان قادر است با دیدن تنها یک تصویر از چهره یک فرد، چهره همان فرد را حتی در صورت تغییر چهره در طول زمان شناسایی کند.

از این رو بازشناسی چهره از جمله مسائل مطرح و مورد توجه در حوزه هوش مصنوعی طی چند دهه گذشته بوده و تحقیقات زیادی تا کنون در این زمینه صورت گرفته و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های حوزه یادگیری ماشین و رشد و گسترش استفاده از دوربین‌های مدار بسته در محیط های مختلف توجه به مساله بازشناسی خودکار چهره را افزایش داده است.

بر این اساس از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسابقه هوش مصنوعی با موضوع چالش بازشناسی چهره با هدف کمک به تحقیق و توسعه و تشویق محققان فعال در زمینه بازشناسی خودکار چهره و همچنین فراهم آوردن بستر لازم جهت ارزیابی کارهای صورت گرفته در این حوزه برگزار می‌شود.

در این مسابقه، مجموعه‌ای از تصاویر چهره چند فرد مشخص به عنوان داده‌های آموزشی در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و این تیم‌ها باید الگوریتم‌های خود را با استفاده از این تصاویر آموزش داده و چهره افراد را در یک مجموعه تصویر آزمایشی جستجو کنند.

امتیاز هر یک از تیم‌ها بر اساس تعداد تشخیص‌های درست و اشتباه آن تیم محاسبه خواهد ‌شد. در این مسابقه امکان ارزیابی ماهانه تیم‌ها وجود خواهد داشت.

مهلت شرکت در اولین دوره مسابقه پایان شهریور ماه جاری اعلام شده است و دور دوم این مسابقه در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین به تیم‌های برگزیده ماهانه و سالانه جوایز نقدی اهدا می‌شود.

نظرات
آخرین اخبار