شرکت 112 فیلم از 72 کشور در اقلیم کردستان عراق | فراتاب
کد خبر: 10027
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 23:36
از جشنواره فیلم دهوک چه می‌دانیم؟
برگزاری هفتمین فستیوال فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق با حضور ۷۲ کشور و ۱۱۲ فیلم در آن.

فراتاب - گروه فرهنگی: آماده سازی ها و مقدمات برگزاری هفتمین فستیوال بین المللی فیلم دهوک به پایان رسیده است. به گزارش فراتاب برگزار کنندگان هفتمین فستیوال فیلم دهوک‌ می‌گویند که فستیوال امسال متفاوت خواهد بود و ۷۲ کشور با ۱۱۲ فیلم در آن شرکت می‌کنند امری که در سابقه این جشنواره بی نظیر محسوب می شود و حاکی از جدی گرفته شدن این جشنواره از سوی فیلمسازان در سراسر دنیاست. فستیوال بین المللی فیلم دهوک از روز ۹ دسامبر آغاز شده و‌ تا ۱۶ همین ماه به طول می انجامد.
در همین زمینه فرهاد اتروشی استاندار دهوک و سرپرست فستیوال در مصاحبه ای گفت: از آنجا که مهمان ها، فیلم ها و کشورهای بیشتری در فستیوال امسال شرکت کرده اند، این فستیوال متفاوت تر از همیشه خواهد بود.
فرهاد اتروشی اضافه کرد که از تمامی کنسولگری ها و نهادهای بین المللی اربیل و بغداد جهت حضور در فستیوال دعوت شده است.
از سوی دیگر معاون سرپرست فستیوال اعلام کرد که تا حدودی به هدف برگزاری فستیوال که جذب سینماگران خارجی بود دست یافته ایم و اضافه کرد که برای برگزاری هفتمین فستیوال بین المللی دهوک از چندین مانع گذشته ایم و به دلیل همزیستی مسالمت آمیز و مثال زدنی مردم این منطقه، همزیستی را به عنوان لوگوی فستیوال امسال انتخاب کرده ایم.
به گفته برگزار کنندگان فستیوال، از آنجا که اربیل پایتخت سیاسی اقلیم کردستان است، هدف این است که دهوک هم به پایتخت سینمایی اقلیم تبدیل شود.

 

گزارش از زریان کریمی

بازنشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار