سرمایه گذاران با امنیت خاطر در کردستان سرمایه گذاری کنند | فراتاب
کد خبر: 10022
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 - 19:10
فرمانده مرزبانی کشور:
فرمانده مرزبانی کشور در بازدید از مرز مریوان گفت: مناطق مرزی از مکان‌های امن برای سرمایه‌گذاری هستند و سرمایه گذاران می‌توانند با امنیت خاطر در این نقاط کشور به ویژه کردستان سرمایه گذاری کنند.

فراتاب- گروه کردستان: سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی امروز سه‌شنبه پس از بازدید از نوار مرزی استان‌های غربی کشور وارد شهرستان مریوان شد و پس از حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان،  به صورت میدانی از وضعیت مرز، مرزبانان و مرزنشینان بازید کرد.

وی با اشاره به ضرورت بازدید میدانی از وضعیت مرزها و مرزبانان اظهار داشت: تنها از طریق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نمی‌توان وضعیت را مدیریت کرد و باید با حضور در میدان و شنیدن مطالبات، دغدغه‌ها و دیدن وضعیت مرزها، خروجی این بخشنامه‌ها را به عینه مشاهده کرد.

سردار رضایی افزود: فرماندهان هنگ مرزی کردستان با تعامل و همکاری مناسب با مرزبانان و مرزنشینان، امنیت و پایداری مرزها را با همراهی مرزنشینان ایجاد و تثبیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مناطق مرزی از مکان‌های امن برای سرمایه‌گذاری هستند، اضافه کرد: اعلام می‌کنیم امنیت کامل برای سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه صنایع تبدیلی، کارخانجات و فعال کردن بازارچه‌های مرزی در استان‌ها و شهرهای مرزی برقرار است و سرمایه گذاران می‌توانند با امنیت خاطر در این نقاط کشور به ویژه کردستان سرمایه گذاری کنند.

فرمانده مرزبانی یادآور شد: فعال کردن بازارچه‌های مرزی یک نوع اشتغالزایی است و ما در بحث فعال کردن بازارچه‌های مرزی مصمم هستیم و در همین راستا دولت تلاش‌های خوبی داشته که امیدواریم بزودی نتیجه دهد.

سردار رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به روستاهای مرزی گفت: استیفای حقوق مرزنشینان یکی از وظایف ماست و آنچه را که در قالب مشکلات سطح روستاها باشد به مسئولان ارشد کشوری منعکس کرده و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هنگ مرزی، مصمم به بازگشایی و ساماندهی معابر مرزی برای مرزنشینان استان‌های مرزی است.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان مریوان، سرو آباد، سقز و بانه با منطقه اقلیم کردستان عراق دارد که در  امتداد آن دو مرز باشماق و سیرانبند فعال است و بازارچه مرزی سیف و مسافری شدن مرز سیرانبند نیز منتظر موافقت طرف عراقی است.

نظرات
آخرین اخبار