کد خبر: 10008
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 - 01:10
جزئیات طرح سؤال نماینده مریوان؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد هزینه فعال‌سازی سامانه ارسال پیامک قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

فراتاب_گروه مجلس: در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه، 11 شهریورماه مجلس شورای اسلامی، در جریان سوال منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد  از وزیر امور اقتصادی و دارایی: طبق قانون بانک‌ها برای ارائه خدمات خود می‌توانند از مشتریان کارمزد دریافت کنند، بانک‌ها برای ارسال پیامک به مشتریان سالانه 10 هزار تومان دریافت می‌کنند، برخی بانک‌ها از مشتریانی که گردش مالی ندارند نیز این مبلغ را کسر می‌کنند.

منصور مرادی با بیان اینکه برخی بانک‌ها بدون ارسال پیامک از مشتریان کارمزد کسر می‌کنند که خلاف قانون است، تصریح کرد: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد در این زمینه نشستی با مدیران بانک‌ها و معاونین وزارت اقتصاد برگزار شود که این اتفاق صورت نگرفت.

در ادامه جلسه، فرهاد دژپسند گفت: خدماتی که بانک ها به مشتریان ارائه می دهند خدمات اضافی است که برای رفاه حال مشتریان ارائه می شود و بدیهی است که بانک ها برای پوشش این خدمات، تأمین مالی شوند.

وی بیان کرد: بهترین راه برای تأمین اعتبار این هزینه ها این است که کسانی که این سرویس ها را دریافت می کنند هزینه آن را پرداخت کنند. به همین دلیل بانک ها قراردادی را در قالب فرم قرض الحسنه به مشتریان ارائه می کنند که در آن قرارداد سوال می شود که مشتری گرامی کدام خدمات را نیاز دارید و در مقابل ارائه خدمات، هزینه دریافت می شود.

در ادامه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:اطلاعات ارائه شده توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی صحیح نیست، بانک‌ها بابت حساب‌هایی که گردش مالی ندارند نیز کارمزد دریافت می‌کنند، هر درآمدی نیاز به مجوز قانونی دارد اما قرارداد بانک‌ها ومشتریان، مجوز قانونی محسوب نمی‌شود.

توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی و مرادی پیش از آنکه زمان قانونی بررسی سؤال به پایان برسد، تمام شد و این دو کمتر از حد قانونی، از وقت خود برای ارائه توضیحات استفاده کردند.

در پایان از 208 نماینده حاضر در صحن، نمایندگان با ۶۶رأی موافق، ۱۱۰رأی مخالف و ۱۳رأی ممتنع اعلام کردند که از صحبت‌های وزیر اقتصاد قانع نشده‌اند؛ بنابراین نمایندگان اولین کارت زرد را به دژپسند دادند.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

 

نظرات
آخرین اخبار